LPG instalatie:
Er wordt een 85 litertank ingebouwd, achter de benzineklep in combinatie met een originele benzinedop. Extra is dat de gastankinhoud af te lezen is op de benzinemeter. Injectie: Wordt een benzinestart systeem, de tankinhoud is dan af te lezen via LED op benzine- gas schakelaar of via de benzinemeter.
Elektrische ontsteking:
Mits het goed is gemonteerd geeft het weinig problemen.
En vol elektrisch systeem zonder contactpunten geeft ook bij een versleten verdeler as een juiste ontsteking op de andere 3 cilinders. (een vergeten voordeel tijdslijn wordt altijd op de eerste cel afgesteld) Onze visie op vol elektronische ontsteking is een nuttige accessoire maar geen noodzaak.
Remmen:
Wanneer de auto trillende remmen heeft en niet gelijkmatig remt, is de oorzaak vaak dat de voorste remschijf krom is. Deze worden dan, indien dik genoeg door ons "AAN" de auto afgedraaid. Voordeel hiervan is: Minder werk, Schijf hoeft niet gedemonteerd te worden, eventueel slingering in bevestigingsnaaf wordt gecompenseerd. Het beste resultaat geven de originele schijven met textar blokken.
Motor revisie:
Cilinderkop aanpassen voor gas
Harde kleppen en zittingen
Advies: krukas balanceren
Zuigers en bussen vervangen
Krukas slijpen
Na de revisie zal het motorblok eerst proefdraaien, gecontroleerd op lekkage en storingen, vóór dat het word ingebouwd.


Koplampen:
De koplampreflector is dof en geeft weinig licht op de weg.
Voor de 3e neus is er sinds kort een nieuwe SEV koplamp leverbaar, de H4 (zonder geïntegreerd verstraler.)